Alla inlägg under maj 2009

Av Bergman - 17 maj 2009 10:27

Det är så sant så....det hände över en natt.

När jag vaknade nu på morgonen så hadde jag fått grått skägg.

Läskigt...............vad skall komma här näst

Av Bergman - 16 maj 2009 23:49

...nä, för idag är det ju faktiskt din födelsedag!



GRATTIS! Allra käraste snygg-Putte på din 40 års dag!

Pussar och kramar mannen, du är bäst!!!



Av Bergman - 14 maj 2009 22:39

Har hunnit ut en runda till med kajakerna, denna gången så hadde jag även med mig fiskespöna.

Måste säga att det funkade ganska fin fint, kunde i princip fiska på alla tänkbara ställen med kajaken.

Tyvärr ingen fisk, Men det kommer nog så småning om.

Fick åtminstone hjälpa en pappa med två förtvivlade söner som hadde fått stopp på en radiostyrd motorbåt, låg och guppade ute till havs innan putte ryckte ut.....vilken hjälte.  

Av Bergman - 14 maj 2009 20:56

Har man börjat fotbolls skola så har man.

Nu är intresset på topp och nu tränas det var och varannan kväll.

Det är bara att försöka vårda detta intresse så får vi se hur länge det håller i sig.

Vore ju toppen med tanke på att vi bara bor 50 meter från fotbollsplan.


  

Av Bergman - 13 maj 2009 22:50

Har nyss kommit kommit hem från en tur i båthamnen,Lovis skulle till varje pris bada och melker var för trött för att fiska, fika kunde han åtminstone göra.

Slår på stereon väl hemma och Melker får ett russia, spelar luftgitarr till melodifestvalen 2009....

Undra om han kommer att sova hårt i kväll?

Av Bergman - 11 maj 2009 22:39

Det var riktigt kul att ha familjen Gradins på besök under helgen.

Elsa var som vanligt på ett stålande humör och smaskade glatt på pajjerna som karin och agneta hadde snot ihop.

Det var tydligen en kaka som var gjort på diggistive kex och nougat.....mmmm 

Av Bergman - 9 maj 2009 23:06

Loppis. Helt i min smak! Vi har en j-ä-t-t-e-b-r-a lördagsloppis, några mil utanför Göteborg, full med fynd. Idag var det ju lördag. Jag och Nina var där.

Nina


 Vissa saker tar sats och hoppar själva ner i min korg när jag närmar mig.

Så var fallet med denna karott, förtjusande mönster...


...röd ljuslykta med utstansade hjärtan, kan ju lixom inte bli fel, placerar sig själv hemma hos oss. En prickig hissgardin, med rutig insida, finfin.



Dessa muggar med varm choklad i, en frusen dag. Vida, så att alla slags mackor går att doppa. Mmmm

Vidare har jag ju hang-up på renhorn just nu. En ljusstake i renhorn fick oxå följa med. Den har potential, men behöver pimpas upp.


Idag fick jag ett så-il. Jag har vänt grönsakslandet och satt i frön. Detta år ska det bli broccoli, palsternacka, ärtskidor och sommarblommor. Det är vad som är sått i alla fall. Entusiasmen såhär års är överväldigande. Jag har t o m skrivit små skyltar i landet, så att jag håller reda på vilka grödor det är som kommer upp...



Körsbärsblom i skymning


 Lovis är den mesta badaren i vår familj. Ikväll kunde hon inte motstå att i alla fall gå ut till knäna. - Det är faktiskt varmt, det är faktiskt det!!!


 Lovis eskorterar Patrik och Urban den sista biten, efter deras kajaktur.


Efter timmar på studsmatta både hemma och hos kompis, går det lixom inte att sluta hoppa. Det är Melker det.

Av Bergman - 8 maj 2009 22:15

Fredagsmys kan innebära olika saker, olika årstider, olika fredagar, för olika personer.

Just nu ser det ut såhär hemma hos Bergmans:

Nybadade, med en bunke popcorn, under filtar, softandes till "Huset Fullt 2". Myys för endel.


 En tidning full med motorcyklar. Myys för andra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards